6 produse alimentare care dauneaza sanatatii parului

Stii deja ca sanatatea parului tau depinde de mai multi factori, unii care pot fi influentati si altii – care nu. Daca genele si varsta nu pot fi schimbate, obiceiurile alimentare depind total de fiecare dintre noi. Parul are nevoie de diversi nutrienti pentru o crestere normala si aspect frumos dar, totodata, este sensibil la multe substante pe care le consumam. Iata principalele mancaruri care nu fac echipa buna cu o dieta benefica parului:

Pestele cu nivel inalt de mercur

Desi pestele, in general, este foarte util, unele specii, in principal pradatori, sunt extrem de infestati cu mercur din apele oceanelor sau marilor, iar mercurul prea mult in organism duce la caderea parului. Printre speciile foarte duanatoare se numara:

Rechinul
Fiind in varful lantului trofic, rechinul consuma foarte mult mercur prin speciile de pesti pe care le mananca, pe langa faptul ca el insusi este contaminat de apele marine.

Pestele spada
Si acest pradator poarta cantitati mari de mercur, luate din alte specii de peste tropical pe care le vaneaza.

Macrou de mare (regal)
Acest tip de macrou este un pradator vorace, ceea ce il face daunator.

Tilefish (numit si Hoplolatilus luteus)
Nici una dintre subspeciile de tilefish nu este recomandata consumului, din cauza continutului ridicat de mercur.

Ton Bluefin si Ton Alb (Albacore)
Aceste tipuri de ton au un continut mai moderat de mercur si se gasesc, in principal, in conserve si sushi. Este bine sa fie consumate in cantitate de cel mult 46 g pe saptamana. Puteti consuma, insa, tonul mai mic – bigeye, tongol şi skipjack.

Alte specii ce sunt binevenite in alimentatie sunt: pastravul curcubeu (de ferma mai mult decat de lac), ansoa, sardina, somon din Pacific (salbatic).

Apa carbogazoasa dulce cu / fara zahar

Bauturile de acest tip nu sunt sanatoase – lucru bine cunoscut. Unii, insa, considera ca, daca aleg varianta fara zahar, fac o alegere inteleapta. Aceste categorii, insa, nu sunt cu nimic mai bune decat cele care contin zahar, pentru ca au alti indulcitori artificiali, mai ales aspartam. Multe studii au aratat ca acesta are legatura stransa cu pierderea parului.

Alege cat mai des apa, ceaiurile, sucurile naturale in favoarea sucurilor si bauturilor produse cu multi aditivi.

Zaharul

Poate pare ciudat ca zaharul este daunator pentru par, insa explicatia este una pe cat de simpla, pe atat de veridica – zaharul impiedica absorptia proteinelor, iar structura firelor de par se stie ca are la baza proteine. Prin urmare, cantitatea zilnica de zahar consumat trebuie redusa la minim atat pentru sanatatea parului, cat si pentru cea generala a organismului.

Alege alte surse de dulce, naturale si care, pe langa indice glicemic, au si antioxidanti, vitamine si minerale: mierea, sirop de artar, melasa, stevia naturala.

Faina rafinata

Produsele cum sunt painea alba, prajiturile, produsele de patiserie, pastele albe si alte fainoase rafinate se alatura efectelor zaharului asupra parului si a intregului organism, intrucat, odata procesate prin digestie, se transforma in zaharuri si afecteaza negativ absorptia proteinelor.

Alege produsele de faina integrala, care au pastrate substantele utile organismului in loc sa le impiedice asimilarea.

Produsele de tip fast-food

Grasime in exces inseamna piele grasa, adica si scalp seboreic. Excesul de grasimi conduce, astfel, la astuparea porilor si impiedicarea unei functionari normale a radacinilor. Cresterea firelor este, astfel, incetinita si de consumul grasimilor nesanatoase in exces. Prin grasimi nesanatoase se intelege in mod special grasimile trans artificiale, cele prelucrate/obtinute prin metode chimice de catre oameni, un exemplu frecvent intalnit fiind margarina.

Inlocuieste-le cat mai des cu sursele de grasimi sanatoase naturale atat de origine animala, cat si vegetala.

Alcoolul

Cresterea parului este conditionata de resursele de zinc din organism. Consumul de alcool, insa, afecteaza negativ nivelul de zinc din corp ducand, astfel, la deficiente si pentru par. Totusi, consumul ocazional poate fi benefic pentru sanatate atat timp cat este foarte limitat.

Pentru sanatatea ta si a parului tau, este important sa alegi cel mai des in dieta ta sursele de nutrienti, cum ar fi alimentele bogate in proteine, sau legume si fructe ce iti ofera vitamine si minerale.

Daca te confrunti cu caderea parului, Regivero a conceput un tratament intensiv impotriva caderii parului care te ajuta prin produse ce hranesc parul.

Fa alegeri intelepte pentru a avea un par frumos!

2018-07-11T10:23:15+00:0010. 07. 2018|
X