Stresul afecteaza sanatatea parului – Consecinte si solutii

Probabil ai auzit ca stresul este un factor extrem de daunator pentru sanatatea organismului tau. Conform studiilor, acesta sta la baza mai multor boli, printre care obezitate, diabet, boli cardiovasculare si chiar cancer. Ceea ce poate nu stiai este faptul ca stresul afecteaza sanatatea parului, de asemenea. Cea mai grava problema de acest gen provocata de stres este caderea parului.

Trebuie sa stii ca pierderea unui anumit numar de fire de par este perfect normala. Asadar, nu trebuie sa te alarmezi imediat. Totusi, daca observi pierderi masive de par, ar trebui sa iti pui un semn de intrebare.

Care sunt cele mai intalnite tipuri de cadere a parului cauzate de stres?

  • Alopecia areata

Aceasta afectiune se manifesta prin pierderea firelor de par de pe anumite portiuni izolate ale scalpului. Alopecia areata poate avea mai multe cauze, printre care si un nivel ridicat de stres.

  • Telogen effluvium

Aceasta afectiune este intalnita atat la femei, cat si la barbati. Totusi, este mai frecventa in randul femeilor. Principalele simptome sunt subtierea si pierderea difuza a parului. Aceasta afectiune poate aparea la orice varsta. Telogen effluvium are drept cauza, indeosebi, stresul emotional si psihologic.

Cum poti evita stresul?

Desi nu poate fi eliminat complet, stresul poate fi redus prin urmatoarele metode:

Sport

Sportul este benefic din toate punctele de vedere. Pe langa faptul ca ajuta la mentinerea starii de sanatate si te ajuta sa fii in forma, acesta reduce si nivelul de stres. Prin producerea asa-zisului “hormon al fericirii”, exercitiile fizice te ajuta sa scapi de stresul adunat de-a lungul zilei si sa te relaxezi.

Alimentatie echilibrata

Chiar daca pare greu de crezut, o alimentatie sanatoasa poate preveni caderea parului. Alimentatia are un rol foarte important in ceea ce priveste sanatatea podoabei capilare. Incearca sa eviti dulciurile si mancarurile de tip fast-food. In schimb, include multe legume in alimentatia ta. Acestea iti vor da plusul de vitamine de care ai nevoie pentru un par santos. Exista o multime de alimente benefice pentru par. Printre alimentele care ajuta la scaderea nivelului de stres sunt: castravetii, varza, telina, avocado, usturoiul, migdalele.

Muzica

Poate ti se pare o pierdere de timp. Ei bine, nu este deloc asa. Este dovedit stiintific ca muzica reduce anxietatea si nivelul de stres. Nu are importanta ce muzica asculti. Acest lucru tine de preferintele fiecaruia. Important este sa iti acorzi cateva momente pentru a asculta muzica. Vei vedea ca starea ta psihica si emotionala va fi mult mai buna. Este o activitate placuta si relaxanta. Mai mult, intrucat stresul afecteaza sanatatea parului, muzica este si sanatoasa.

Planificare

O cauza frecventa a stresului este reprezentata de deadline-uri. Fie ca vorbim de job sau de viata personala, sigur ti s-a intamplat sa intri in criza de timp. Acest lucru creste semnificativ nivelul de stres. Totusi, este foarte simplu de evitat. Cum? Prin planificarea din timp a lucrurilor. Noteaza-ti intr-o agenda toate lucrurile pe care le ai de facut. Aproximeaza cat timp necesita fiecare si stabileste prioritatile. Iti garantam ca in acest fel vei evita stresul de a realiza totul in ultimul moment. Vei fi mai relaxat si parul tau iti va multumi.

Este clar ca, in zilele noastre, stresul este inevitabil. Totusi, poti ajuta la reducerea nivelului de stres. Stresul afecteaza sanatatea parului, dar are si efecte mai grave. Este important sa tii cont de sfaturile de mai sus, pentru a-ti proteja parul si nu numai.

Bineinteles ca un par sanatos necesita mai mult decat atat. Ingrijirea parului este asigurata, cu precadere, de produsele folosite. Noi iti recomandam produsele Regivero pentru un par sanatos si puternic. Ingredientele naturale care stau la baza acestora asigura vitalitatea parului tau, stopeaza caderea parului si sporesc regenerarea acestuia.

Ai grija de parul tau!

2018-06-29T11:14:38+00:0029. 06. 2018|
X